Sedmaci na ekskurziji

Dvodnevna ekskurzija učenika sedmog razreda izvedena je 6. i 7. maja 2018. godine na sledećoj relaciji:

Leskovac – Kruševac – manastir Ljubostinja – Tršić – Tara – Mokra gora – Zlatibor – Vrnjačka Banja – Leskovac.

Dan prvi

Pošli smo iz Leskovca u 6:00 i prvi kraći odmor pravili na Pojatama, gde su učenici doručkovali. Nastavili smo put ka Kruševcu u kome smo imali priliku da vidimo ostatke čuvenog Lazaravog grada, koji datira iz 14. veka. U sklopu grada se nalazi i kneževa dvorska crkva tzv. Lazarica. S obzirom da smo stigli negde oko 9:00 i to baš na veliki srpski praznik Đurđevdan, imali smo tu čast da prisustvujemo svečanoj liturgiji ove crkve.

Sledi put ka ženskom manastiru Ljubostinja, koji se nalazi u blizini Trstenika. Sagrađen je s kraja 14. veka i zadužbina je knjeginje Milice, žene kneza Lazara. Duhovno spokojstvo, priroda i velelepna građevina učinila je prizor još lepšim.

Lepo vreme i neverovatna energija učenika dala nam je dovoljno snage za izuzetno dug put do Tršića. Putokazi (mudre misli našeg naroda) koji podsećaju na rad Vuka Karadžića doveli su nas do same Vukove spomen-kuće, gde su učenici imali priliku da čuju o životu i radu ovog velikana. Oduševljeni samom pričom, enterijerom i eksterijerom svoja zapažanja zapisujemo u knjizi utisaka.

Nastavljamo put ka Tari. Četinarske šume, pašnjaci i livade doprineli su da ona dobije epitet Kraljice planina, što svakako i zaslužuje. Negde oko 20:00 stižemo u hotel „Omorika“. Učenici se smeštaju, sledi večera na bazi švedskog stola, a zatim i diskoteka.

Dan drugi

Nakon vesele i neprospavane noći učenici ipak ustaju, pakuju se i na vreme, negde oko 8:00, dolaze na doručak. Vrlo brzo krećemo put Mokre gore. Stižemo do Drvengrada, etno-sela poznatijeg i kao Mećavnik, smeštenog na razmeđi Zlatibora i Tare. Nastao je po zamisli reditelja Emira Kusturice za potrebe snimanja filma „Život je lep“, čije su delove učenici gledali u bioskopu smeštenom u samom centru ovog zdanja. Mećavnik je visinski na istom nivou sa železničkom stanicom Jatare kroz koju prolazi pruga uskog koloseka, poznatija kao Šarganska osmica. Oduševljeni prizorom „starinskog voza“ i čitavim predelom oko same pruge nastaju najlepše fotografije sa ekskurzije.

Negde oko 12:00 dolazimo u sam centar Zlatibora. Učenici imaju skoro dva sata za razgledanje samog naselja. Iskoristili smo vreme za druženje i šetnju. Sledi izvrstan ručak i lagana vožnja do Vrnjačke Banje. Ono što je ostavilo najveći utisak na sve nas u ovoj prelepoj banji je svakako Most ljubavi. Priča o neostvarenoj ljubavi učiteljice Nade i oficira Relje je dirnula sve nas. Legenda kaže da su mnoge devojke nakon velike Nadine tuge, a kasnije i smrti kačile katance na most. Pre toga bi na njima ispisale svoje ime i ime svog verenika, kako bi svoju ljubav zaključale. Odatle toliko katanaca na ovako malom mostu. Pojedini učenici su krišom stavljali i svoj katanac . Negde oko 18:00 polazimo za Leskovac. Učenici uživaju u vožnji, što su i dočarali pesmom i smehom u autobusu. U svoj rodni grad stižemo tačno u predviđeno vreme, 21:30.

Sve vreme putovanja sa nastavnicima i učenicima bili su iskusni vozači, lekar Aleksandar, vodiči Branka i Miki, koji su pokazali izuzetnu strpljivost, humanost i profesionalizam, te im se ovom prilikom još jednom zahvaljujemo.

U ova dva dana druženja stalo je mnogo toga. Bilo je uspona i padova, smeha i plakanja, sitnih grešaka i svađa, ali zato mnogo druženja. Sve u svemu bilo je divno. Naučili smo neke nove lekcije o prirodnoj lepoti naše zemlje, o istorijskim spomenicima, o nekim starim proračunima i na kraju o ljubavi kao pokretaču svega postojećeg na zemlji.

Aktiv sedmog razreda:

Osnovna škola "Svetozar Marković" Leskovac

e-mail: svetozarmarkovicle@yahoo.com

Telefon: 016/243244

© 2017 OŠ "Svetozar Marković" Leskovac All Rights Reserved.