Predmetna 2018/2019

Osmaci na ekskurziji

Vreme izvođenja:  od 30. 9. 2018 do 2. 10. 2018. godine.

Relacija:  Leskovac – Fruška gora – Sremski Karlovci – Novi Sad – Novi Bečej – Subotica – Palić – Novi Sad – Petrovaradin – Leskovac

Dan prvi: Hladno jutro, žagor dece i zvuk autobusa... Počelo je... Trodnevna je ekskurzija osmaka. Čini nam se da njihova lica nisu bila nikada veselija. Pozdravlјamo se sa roditelјima i krećemo put Fruške gore, nacionalnog parka Srbije. Najpre obilazimo manastir Hopovo, koji je najpristupačniji i najprostaniji od svih šesnaest fruškogorskih manastira, a zatim i manastir Krušedol. Zadužbina je poslednjih srpskih despota u Sremu – Brankovića. Oba manastira imaju izuzetno sačuvan ikonostas.

Put nastavlјamo ka Sremskim Karlovcima, malom mestu sa velikom i bogatom kulturnom baštinom. Uz pratnju vodiča upoznajemo se sa istorijom ovog mesta, a zatim obilazimo znamenitosti grada. Najpre posećujemo Karlovačku gimnaziju, najstariju srpsku gimnaziju, osnovane još davne 1791. godine. Škola ima čuvenu biblioteku vezanu za istoriju Srba u Mađarskoj, a sačuvan je i vredan Volnijev herbarijum s kraja 18. veka. Kasnije obilazimo Magistrat, Bogosloviju, Patrijarški dvor, Sabornu crkvu, Katoličku crkvu i čuvenu česmu Četiri lava. Legenda  kaže da onaj ko jednom popije vodu sa ove česme, ponovo joj se vraća. Tako da smo obilato svi pili vodu, ni bi li se ponovo vratili u ovo nestvarno mesto.

Polako, ali sigurno se približavamo Novom Sadu. Sledi smeštaj u hotelu „Putnik“, a potom i večera. Negde oko 22 sata odlazimo u diskoteku, gde je učenicima trebalo malo vremena da krenu sa igrom i pesmom. Za divno čudo, u neko gluvo doba noći, jurnjava, smeh i muzika polako nestaju i svi tonemo u san.

Dan drugi: Bez imalo napora učenici ustaju, doručkuju i kraćemo ka Novom Bečeju. U srcu vojvođanske ravnice skriva se dvorac u kome bajka i dalјe živi. On čuva mnogo tajni, lјubavi i velikih prijatelјstava. Pripadao je čuvenoj porodici Dunđerski. Obilazimo dvorac, malu crkvu koju je oslikao naš najpoznatiji slikar Uroš Predić i ergelu gde su učenici imali priliku da se okušaju u jahanju rasnih konja.

Putujemo ka Subotici, gde se zadržavamo dva sata. Svi smo bili hipnotisani grandioznim zdanjima ovog grada. Vodič nas je upoznao sa arhitekturom ovog mesta, a kasnije smo obišli Gradsku kuću, Narodno pozorište i Plavu fontanu. Negde oko 14 sati stižemo na salaš „Jelen“, gde smo ručali. Topla supa i miris prirode vraća nas u detinjstvo.

Sledi put ka Paliću. Obilazimo jezero i ZOO – vrt, u sklopu koga je i botanička bašta koja predstavlјa zbirku mnogih autohtonih vrsta, kao i netipičnih lišćara i četinara. Učenici su uživali gledajući oko 150 životinjskih vrsta. Najviše pažnje su im privukli lavavi, tigrovi, medved i simpatični majmun. Puni utisaka stižemo u hotel na večeru. Noć smo proveli uz više smeha i malo suza zbog rastanka sa društvom.

Dan treći: Počinje pakovanje, doručak i odlazak na čudesan Petrovaradin. Vodič nam priča o istoriji tvrđave, a mi uživamo u nestvarnom okruženju. Zaštitni znak tvrđave je „Pijani sat“. Navija se ručno, svaki dan. Mala kazalјka pokazuje minute, a velika sate. Kada je hladno sat kasni, a kada je lepo vreme žuri. Mi, polako, odlazimo, a tvrđava i sat ostaju da prkose lјudima i vremenu. Upoznajemo se sa centrom Novog Sada. Obilazimo Srpsko narodno pozorište, Trg slobode,Katoličku  katedralu, Vladičanski dvor i Sabornu crkvu. Negde iza ugla nam se smeši Mek i tu je kraj našeg obilaska. Učenici odlaze na šejk, burger, sladoled... Vraćamo se u hotel na ručak i negde oko 15 sati krećemo za Leskovac. Pravili smo dve pauze do konačnog cilјa. U svoj rodni grad stižemo u 20:15, puni utisaka.

Ekskurzija je prošla u najbolјem redu. Bilo je dosta emocija, smenjivale su se suze, smeh, radost, uzbuđenje i oduševlјenje  –  jer kako kažu osmaci „Ipak je ovo poslednja ekskurzija“. Deca su bila divna, poslušna, pre svega razumna i zato im hvala  na tome. Ovom prilikom se zahvalјujemo i  agenciji „Bavka turs“, divnim vodičima, doktoru i vozačima. Oni su učinili da ova ekskurzija bude zaista jedinstvena.

Ekskurzija 8 razreda 100

Eto, toliko, prođe i to čudo!!! Osmaci odlaze, a mi čekamo neke nove klince da zajedno sa nama upoznaju nove svetove!!!

Aktiv osmog razreda:

Osnovna škola "Svetozar Marković" Leskovac

e-mail: svetozarmarkovicle@yahoo.com

Telefon: 016/243244

© 2017 OŠ "Svetozar Marković" Leskovac All Rights Reserved.